ගුවන්විදුලිය අසන්නාගේ මාධ්‍යයක් නොව බලන්නාගේ මාධ්‍යයක් බවට පත්වේද?

World Radio Day

(පෙබරවාරි 13 වනදාට යෙදෙන ගුවන්විදුලි දිනය නිමිත්තෙනි.)

මෙම Visual Radio හි පවතින ඍණාත්මක තත්ත්වය වන්නේ මෙමගින් සම්ප්‍රධායික ගුවන්විදුලියේ ආකෘතිය වෙනස්වීමයි. ශ්‍රව්‍ය මාධ්‍යයන් වන ගුවන්විදුලියෙන් ඉදිරිපත් කරන සංදේශ පරිකල්පනය වී අර්ථකතනය හෝ රස වින්දනය හෝ අන් සියලු ආකාර ප්‍රතිචාර ප්‍රතික්‍රියා ආදිය සිදුවේ. මේ නිසා පරිකල්පන උත්පාදන ශක්තිය ගුවන්විදුලි මාධ්‍ය සතු ප්‍රබල ශක්‍යතාවයක් ලෙස පෙන්වාදිය හැකිය. නමුත් මේ නවීන සංකල්යත් සමඟ මේ කියන්නාවූ වටිනාකම් සියල්ල නැති වී යයි. එවගේම ගුවන්විදුලියට පුද්ගලයා සවන්දෙන්නේ නිරායාසයෙනි. කාර්යබහුලත්වය පුද්ගලයාගේ ජීවිතයේ කොටසක් වී හමාරය. මේ සංකල්පය තුළින් ගුවන්විදුලිය ඇසීමට ඔවුන්ට වෙනමම වේලාවක් වෙන්කර ගැනීමට සිදුවෙයි. ඔවුන්ට එය නැරඹීමට හා ශ්‍රවණය කිරීමට වෙනමම වේලාවක් අවශ්‍යය. මේ නිසා වෙනදා ගුවන්විදුලිය ඇසෙන්නට දමා වෙනයම් කාර්යයක් කළ අපට මේ සංකල්පයෙන් එසේ සිදුකිරීමට නොහැකිය. කෙසේ නමුත් ඔිනෑම නවීන සංකල්පයක් තුළ ධනාත්මක මෙන්ම ඍණාත්මක තත්ත්වයක්ද පවතී. කාලය හා ස්වභාවදර්මය නිසිදෙය තොරාදෙනවා ඇත. එමනිසා නවීන දෙය රසවත් කියා එහි ගැත්තන් නොවීද, සාම්ප්‍රදාය වටිනවා කියා එහි ගැත්තන් නොවීද සියල්ලම කිරාමැන භාවිතයට ගැනිම කළයුතුය.

සත්‍යාංජලී ජයසිංහ

You may also like

Leave a Comment